Referenssit / Elisa Oyj

Elisa Oyj

Yksi monipuolisimmista asiakkaistamme on jokaisen tuntema Elisa. Tietoliikenne-, ICT- ja online- palveluja kuluttajille ja yrityksille tarjoava, jatkuvasti kehittyvä Elisa on ollut Inhousen yhteistyökumppani jo vuodesta 2008.

Kokonaisvaltaisen myynnin edistämisen ja kehittämisen kokonaisuus on kehittynyt yhtiöiden välille pikkuhiljaa. Alkumetreillä Inhouse osoitti kyntensä kontaktoinnilla, ja kun Elisalla uudistettiin Elisa Shopit- myymäläkonseptia, Inhouse oli mukana kehityksessä B2B-puolella. Yhteistyötä syvennettiin vuosien varrella, ja nykyisellään Elisan asiakkuus työllistää noin 40 IHGua täyspäiväisesti sekä kaksi kouluttajaa, jotka kouluttavat Elisan palveluita asiakkaille.

Inhousella merkittävä näkyvyys Elisan toiminnassa

Inhousen tekeminen Elisalla sijoittuu B2B-puolelle. Tavatessasi Elisan yritysmyyjän, on todennäköistä, että vastassasi on aito IHGu. Yrityspisteiden myyjien lisäksi Inhousen väkeä työskentelee myös Account Managereina, jotka hoitavat yli 10 henkilöä työllistäviä yrityksiä.

– Laajempi yhteistyön lähti Elisan myymälöiden yritysmyyjien tarpeesta, sillä myymälöissä käy kuluttajien lisäksi paljon yrittäjiä. Päätimme, että omien myyjien palkkaamisen sijaan otamme Inhousen myyjät myymälöihimme palvelemaan asiakkaitamme. PK-sektori on meille erityisen tärkeä. Tämän vuoksi olemme laajentaneet yhteistyötämme myös account managementin puolelle. Meillä on Inhouselta asiakasvastuullisia Account Managereita, jotka käyvät asiakkailla paikan päällä tai kutsuvat asiakkaita Elisan toimitiloihin eri puolille Suomea. Yhteistyömme kehittyy ja muuttuu jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden ja markkinan muutosten seurauksena, kertoo Elisan myyntijohtaja Jarkko Jahnukainen.

Kilpailu asiakkaista Elisan toimialalla on todella kovaa. Vaikka palvelutarjonta mukautuu markkinoiden vaatimuksiin jatkuvasti, pelkkä tarjonta ei riitä. Nykyasiakkaat toivovat henkilökohtaista ja osaavaa palvelua, erinomaista asiakaskohtaamista ja huolenpidon tunnetta.

– Itselläni on sellainen fiilis Inhousen työntekijöistä, että heillä on palava halu tuottaa parhaita asiakaskohtaamisia. Myynti tulee hyvän asiakaspalvelun myötä, ja usein asiakkaat puhuvatkin nimenomaan yhteyshenkilöistä, jotka haluavat vain asiakkaan parasta. He osaavat ehdottaa juuri hänelle ja hänen yritykselleen sopivia palvelukokonaisuuksia, Jarkko Jahnukainen kehuu.

Haasteet jatkuvassa kehityksessä

Elisa uudistaa ja kehittää tarjontaansa pyrkien olemaan jatkuvasti edelläkävijä IT+C sekä digitalisaatiopalveluissa. Elisa palvelee kaikenkokoisia ja hyvin erilaisia tarpeita omaavia yrityksiä. Suurimmalla osalla pk-segmentin yrityksistä on halu kasvaa tai ainakin tehostaa toimintaansa. Inhousen myyjät osaavat yhdistää asiakkaan tarpeen Elisan palveluihin, erityisesti laajan tarjonnan ja uusien teknologioiden tullessa markkinoille.

Kehittyminen ja tarjonnan optimointi vastaamaan nykyasiakkaan tarvetta tuo mukanaan myös tiettyjä haasteita myynnin kumppanille.

– Inhouse pystyy mukautumaan nopeasti muuttuvan markkinatilanteen mukaan sekä reagoimaan kilpailijoidemme tekemiseen. Inhouse ottaa muutokset positiivisen kautta. Koko tiimillä johtohenkilökunnasta myyjiin on kyky mukautua, mutta vielä tärkeämpänä mukautumishalu loistaa jokaisesta. Tilanteessa halutaan elää ja tuottaa hyviä kokemuksia asiakkaille. Yleisestikin positiivinen ilmapiiri leimaa tekemistä hyvin. Rahastakin puhutaan, ja joskus joudutaan tekemään tiukkojakin päätöksiä. Positiivinen vire säilyy silti mukana keskusteluissa kaikkien Inhouselaisten kanssa – meillä Elisalla on tunne, että pelaamme yhdessä tätä peliä, Jarkko Jahnukainen kertoo.

– Keskustellessamme Inhousen johdon kanssa strategioista ja tavoitteista, sateenvarjo kaiken yhteistyön yllä on molemminpuolinen avoimuus ja luottamus, Jarkko jatkaa.

Itselläni on sellainen fiilis Inhousen työntekijöistä, että heillä on palava halu tuottaa parhaita asiakaskohtaamisia. Myynti tulee hyvän asiakaspalvelun myötä, ja usein asiakkaat puhuvatkin nimenomaan yhteyshenkilöistä, jotka haluavat vain asiakkaan parasta. He osaavat ehdottaa juuri hänelle ja hänen yritykselleen sopivia palvelukokonaisuuksia, Jarkko Jahnukainen kehuu.

Jarkko Jahnukainen
Sales Director, Elisa Oyj