Referenssit / Luomustudio

Luomustudio

Luomustudio on Helsingissä toimistoaan pitävä, rennon fiiliksen videotuottaja. Tuttavallinen porukka ja läpinäkyvä hinnoittelu tekevät Luomustudiosta ideaalin kumppanin niin pieniin esittelyvideoihin kuin isoihin tarinoihinkin.

Luomustudion operatiivinen johtaja Sami Sillman tietää, että paras tapa markkinoida omaa tekemistä on päästä kasvotusten keskustelemaan asiakkaiden kanssa.

– Olen itse tehnyt kylmäsoittoa pari vuotta, joten tiesin sen olevan tehokas ja toimiva tapa. Ajankäytöllisesti on kuitenkin fiksumpaa olla palaverissa asiakkailla, kuin istua puhelimessa. Tämän vuoksi lähdimme etsimään kontaktointiin kumppania, Sami kertoo.

 

Tuloksellinen buukkaus

Luomustudio kävi Tampereella tapaamassa paria tahoa, jotka tekevät kontaktointia. Inhouse oli yksi näistä tahoista.

– Inhousessa meidät vakuutti se tapa, jolla meidät otettiin vastaan. Homma tuntui todella selkeältä, ei tullut sellaista tunnetta, että ottaisimme isoa riskiä. Yhteyshenkilömme vaihtui alussa henkilöstömuutosten vuoksi, mutta vaihdos sujui kivuttomasti. Inhousen uusi ”kopla” on todella hyvä ja haluaa oppia vielä paremmaksi, Sami kuvailee ensimmäisiä kokemuksia.

Tuloksekkaan buukkauksen perusta on molemminpuolisen luottamuksen lisäksi halu oppia tuntemaan kumppani. Molempien osapuolten arvot ja tavoitteet pitää olla linjassa keskenään.

– Alussa pitää ymmärtää, että homma on molemminpuolinen oppimisen polku. Inhousella oltiin halukkaita oppimaan ja tekemään soittoja meidän arvojen mukaisesti. Hienoa nähdä, että kehitys on jatkunut, Sami kehuu.

 

Rehellinen kommunikointi

Luomustudio haluaa itse pysyä tarkasti kartalla kumppanuuden tuloksekkuudesta ja laadusta. Läpinäkyvä ja rehellinen yhteistyö mahdollistaa tarkan taulukoinnin ja tapaamisten laaduntarkkailun myös Luomustudion päässä.

– Kaikenkattava otanta on, että tulokset ovat hyviä. En usko, että saisimme parempia tuloksia aikaan itse. Yhteistyö on rehellistä ja kommunikaatio toimii erittäin hyvin. Käymme videopalaverissa kuukausittain läpi tuloksia ja molemmat kertovat kuulumisia. Inhouse on lunastanut hintansa takaisin laadukkailla tapaamisilla, meille on muodostunut ihan jatkuvia asiakkuuksiakin näistä tapaamisista, Sami summaa tuloksia.

 

Inhouse kumppanina

Buukkaamisen yleistyttyä myös tarjoajia on tullut markkinoille paljon. Millaiselle yritykselle Inhouse mielestäsi sopii, Sami Sillman?

– Itse olen toivonut sellaista kumppania, jonka kanssa voi toimia avoimen rehellisesti. Tapaamisten järjestämisessä pitää olla suunta, mutta myös esiteltävä tuote tai palvelu pitää olla kunnossa. Meidän tehtävänämme on kuitenkin luoda arvoa asiakkaalle jo tapaamisella. Eduksi on, jos ymmärtää kylmäsoiton lainalaisuudet ja pystyy haastamaan Inhousea sanoittamalla tavoitteensa niin tuloksille kuin kumppanuudellekin, Sami kertoo.

Itse olen toivonut sellaista kumppania, jonka kanssa voi toimia avoimen rehellisesti. Tapaamisten järjestämisessä pitää olla suunta, mutta myös esiteltävä tuote tai palvelu pitää olla kunnossa. Meidän tehtävänämme on kuitenkin luoda arvoa asiakkaalle jo tapaamisella. Eduksi on, jos ymmärtää kylmäsoiton lainalaisuudet ja pystyy haastamaan Inhousea sanoittamalla tavoitteensa niin tuloksille kuin kumppanuudellekin.

Sami Sillman
Operatiivinen johtaja, Luomustudio