Referenssit / Oy Sailer

Oy Sailer

Inspiroidu asiakaskohtaamisesta!

Oy Sailer auttaa ja inspiroi organisaatioita olemaan ihmiskeskeisiä digitalisoituneessa maailmassa. Asiakas- ja henkilöstökokemuksen liitto nähdään vahvana Sailerin tuottamissa videografisissa tutkimuksissa.

Videografinen tutkimus on vaikuttava yhdistelmä tutkimusta ja videotuotantoa. 2014 perustettu Sailer lähti ensimmäisenä Suomessa katsomaan mm. NPS-lukujen taakse videografisen tutkimuksen avulla.

Haluamme videon avulla tuoda ymmärrystä siitä, miksi luvut ovat mitä ovat tai miten päästään siihen tavoitteeseen, missä lukujen halutaan olla. Videografinen tutkimus on vahva asiakaskokemuksen viesti ja täten johdon työkalu. Palvelumme ostajat koostuvat pääosin myyntijohtajista – kuten Inhousellakin, kertoo Sailerin perustaja Hannu Uotila.

 

Asiakaskohtaaminen myynnin kulmakivenä

Kun oma verkosto oli käyty läpi, piti miettiä ulkopuolista apua markkinan kartoittamiseen ja kasvun varmistamiseen. Useista tarjoajista kumppaniksi valikoitui Inhouse Group.

Se, miten minut kohdataan asiakkaana, peilaa minulle sitä tapaa, millä myynnin kumppani kohtaa minun asiakkaani. Inhouse oli tarjoajista ainoa, josta paistoi läpi inhimillisyys, tasavertaisuus ja kuunteleminen. Parastahan oli, että huomasin Inhousen pystyvän auttamaan minua muussakin, kuin vain buukkauksessa, Hannu Uotila summaa alkuajan mietteitään.

 

Sparrausta ja konkretiaa kasvun tueksi

Arvomaailmojen kohdatessa niinkin hyvin, kuin Sailerilla ja Inhousella, on myynnin sparraus ja yhteisten tavoitteiden asetanta helppoa.

– Ulkoistan paljon huolia, ja Inhouse on tässä aivan mahtava kanssapelaaja. Inhousen kanssa voi sparrata markkinointitoimenpiteitä, viestintää ja vaikka tilaisuuksia. Myös olemassa olevien asiakkaiden nurturoinnin hoitaa pitkälti Inhouse, Hannu Uotila kertoo.

Inhouse on läpikäynyt samoja tuskia ja kasvukipuja, minkä kanssa moni yritys painii tänä päivänä maailman digitalisoituessa. Inhouse pyrkii aina tuomaan konkreettisia, asiakasta hyödyttäviä käytäntöjä liiketoiminnan osa-alueiden tueksi.

Olen saanut konkreettisia työkaluja myyntimme tueksi Inhousen suosittelemana. Sparrauksessa tulee aina isojakin ahaa-elämyksiä. Yhtenä isoimpana aihiona meillä on asiakaskokemus, sillä toimimme samanlaisten ostajapersoonien kanssa. Asiakaskokemuksella on valtava merkitys myynnissä – pitää ymmärtää mitä asiakas oikeasti ostaa ja mikä saa hänet inspiroitumaan. Asiakaskokemus ja sen ymmärtäminen on vahva myynnin väline, Hannu Uotila summaa.

 

Asiakas ei osta pelkästään tuotetta tai palvelua

Oli kyseessä myyntijohtaja tai tavallinen kuluttaja, ostaja ei koskaan osta pelkästään tuotetta tai palvelua. Asiakas ostaa kokemuksen, elämyksen, helppoutta, kauneutta – mitä tuote tai palvelu hänelle sitten edustaakin.

Itse ostan Inhouselta helppoutta, Hannu toteaa ja nyökkää tyytyväisenä.

Se, miten minut kohdataan asiakkaana, peilaa minulle sitä tapaa, millä myynnin kumppani kohtaa minun asiakkaani. Inhouse oli tarjoajista ainoa, josta paistoi läpi inhimillisyys, tasavertaisuus ja kuunteleminen. Parastahan oli, että huomasin Inhousen pystyvän auttamaan minua muussakin, kuin vain buukkauksessa.

Hannu Uotila
Toimitusjohtaja, Oy Sailer