Atte Nieminen

Palvelupäällikkö, 42


Atte nauttii työssään siitä, kun saa päivittäin tavata uusia ihmisiä ja auttaa heitä järjestelmien käyttöönotossa. Työpäivät kuluvat yleensä asiakkaiden luona koulutuksia vetäessä, vapaa-aikaa perheen kanssa ja liikkuessa.

Ehkä suurin syy, miksi tulin yritykseen töihin oli halu tehdä jotain uutta, hypätä hieman tuntemattomaan. Opiskelujen jälkeen olin ollut 14 vuotta samassa yrityksesa ja vaikka tehtävät olivat välillä vaihdelleet, niin mielessä oli halu nähdä jotain muutakin vielä työuran aikana. Työpaikan vaihtoa pohtiessani aistin lähteväni sellaiseen joukkoon, jossa todennäköisesti viihtyisin.

Tavallinen työpäiväni vierähtää asiakkaan luona, jossa otetaan vaihdejärjestelmä käyttöön. Ensin varmistan, että tilaus ja asiakkaan tarve ovat ns. samalla linjalla ja sitten alamme asiakkaan kanssa rakentamaan ratkaisusta toimivaa kokonaisuutta. Kun kaikki toimii sovitusti, käyn yleensä työntekijöiden kanssa koulutustuokion sen mukaan, mikä on heille parasta. Joskus pidetään koulutustuokio luentosalissa ja joskus käydään henkilöiden työpisteissä opiskelemassa uutta järjestelmää.

Jos ei ole koulutuspäivää, hoitelen toimistotyöt ja toimin myyntihenkilöiden tukena niissä toiminnoissa, joissa osaamisestani on hyötyä.

Koulutuksissa parasta on se, kun saa asiat toimimaan ja voin auttaa asiakasta saamaan parhaan hyödyn ostamastaan järjestelmästä. Lisäksi mukavaa on olla jatkuvasti tekemisissä uusien ja hyvin erilaisten ihmisten ja yritysten kanssa, jota halusinkin, kun päätin vaihtaa työpaikkaa. Yksi tärkeä asia, josta nautin, on vapaus tehdä työt omalla tavallani. Minulla on lupa (ja velvollisuus) olla oma itseni asiakkaan luona.

Oikeastaan ainoa ikävä asia työssäni on se, että välillä pitää matkustella ikäviinkin aikoihin ja aina ei pääse illaksi kotiin.

Työssäni ehdottomasti parasta on se, että minulla on ilo olla siinä hetkessä, kun myyjän myymä ratkaisu oikeasti otetaan yrityksessä käyttöön. Voin tuoda lisäarvoa omalla tekemiselläni sekä myyjälle että asiakkaalle. Lisäksi näen päivän aikana monella tasolla sen, miten Minä onnistun, miten myyjä on onnistunut ja miten järjestelmän toimittaja organisaationa on onnistunut.

Aikaisempi työni oli pitkälti sitä, että asiakkaat tulivat minun luokseni – kontakti oli useimmiten minulle päin. Nykyään minun on otettava yhteys asiakkaaseen ja mentävä heidän luokseen, se on opettanut paljon.

Inhouse on ihmisen näköinen työpaikka, jossa löytyy haasteita ja tavoitteita. Tärkeintä on, että koen olevani tärkeä osa kokonaisuutta ja omalla panoksellani on merkitystä työnantajalle ja hän kertoo sen minulle.

Työkaverit ovat mukavia ihmisiä, joiden kanssa on harvoin tylsää. Valitettavasti olemme maantieteellisesti hajallaan, mutta onneksi työnantaja järjestää säännöllisesti tapaamisia. Ja toki käytössämme on järjestelmiä, joilla voimme jutella kasvokkain, vaikka fyysistä etäisyyttä olisikin.

Työkavereiden kanssa työskentely on erittäin antoisaa. Jokainen on oma persoonansa ja saa tehdä työtä omalla tyylillään. Ilokseni saan tehdä yhteistyötä kaikkien kanssa eri projekteissa.

Koti toimii hyvin työn vastapainona. Perheen kanssa on pakko unohtaa työasiat ja nauttia arjesta. Lisäksi tykkään monipuolisesti liikunnasta ja siihen saan tukea myös työnantajalta.

Omasta puolestani olen erittäin tyytyväinen siihen, miten työtekijöiden asiat on hoidettu Inhousella. Minulla on tarvittavat työkalut ja tuki päivittäisiin asioihin. Työpaikka on mukava ja autokin on vienyt minut turvallisesti asiakkaiden luokse. Liikunnallisuuden tukeminen ja säännöllisen ruokailun mahdollistavat lounassetelit ovat yllättävän tärkeä osa hyvää työpäivää – ei kannata jättää lounasta väliin, se kostautuu illalla.

Työterveyshuoltokin toimii todella hyvin. Ja ehkä huikein juttu on se, että Inhouse on järjestänyt todella hienoja elämyksiä meille työntekijöille tässä vuosien varrella!

Lyhyellä aikavälillä minulle tärkeintä on hoitaa kaikki asiakkaat siinä hetkessä parhaalla mahdollisella tavalla. Pitkällä aikavälillä on tärkeää varmistaa työn jatkuvuus ja osaaminen. Tulevaisuudelta työssäsi odotan monipuolisuutta, uusia mahdollisuuksia ja kohtuullista toimeentuloa!”

 

Kolme sanaa, jotka kuvaavat työtäni Inhousella:
kekseliäs, sujuva, liikkuva

Kolme sanaa, jotka kuvaavat Inhousea yrityksenä:
erilainen, nopea, iloinen