AB LL International

Suomen suurimman kuntosaliketjun ICT-tukena

”Toimivat laitteet ja ohjelmistot ovat ympäri Suomea levittyneelle henkilökunnallemme tehokkaan työnteon perusedellytys ja samalla iso haaste. Inhousen koulutus- ja tukipalvelut ovat ratkaisseet ICT-ongelmamme.”

Asiakastarina / AB LL International

”Yli 60 kuntosalin franchising-ketjuna haasteenamme on työntekijöiden jakautuminen ympäri Suomea. Olemme hankala ja monimuotoinen porukka, vaikka keskusorganisaatioomme kuuluu vain kymmenen henkeä.

Jokaisella on kannettava, pädi ja puhelin, joiden pitää synkata keskenään ja toimia meidän tarpeiden mukaan, jotta voimme työskennellä ja kommunikoida tehokkaasti. Se on yksinkertainen asia, mutta samaan aikaan iso ongelma, jos homma ei toimi.

Meistä kymmenestä ehkä kaksi on jotenkin teknisesti orientoituneita, eikä meillä ole sisäistä it-tukea. Sitä tyyppiä, jolle voit soittaa kun printteri menee jumiin. Kun jotain menee pieleen, tai tarvitsemme ICT-palettiimme jotain uutta, jonkun ulkopuolisen pitää tulla näyttämään miten laitteet ja ohjelmistot toimivat.

Meillä oli aiemmin toinen valtakunnallinen ICT-toimittaja, mutta heidän kanssa homma ei oikein toiminut. Reilu kolme vuotta sitten etsimme uutta ratkaisua tilalle.

Inhousen Saara otti yhteyttä ja hoiti homman kotiin. Meille tuli heti tunne, että Inhousella ymmärretään meidän ongelmat ja he haluavat oikeasti auttaa niiden ratkaisemisessa.


Olemme saaneet Inhousesta partnerin, joka on kuin osa meitä. Voimme soittaa myös työajan ulkopuolella ja saamme apua.


Nyt meillä on Inhousen Henkka, jolle voimme aina soittaa. Henkka huokaisee syvään ja kertoo sitten rauhallisesti mitä nappia pitää painaa, kun jokin laite tai ohjelma ei toimi.

Meillä ei ole varaa omaan talon sisäiseen it-tukeen, mutta olemme saaneet Inhousesta partnerin, joka on kuin osa meitä. Me tunnemme heidät etunimeltä ja voimme soittaa myös työajan ulkopuolella, pyytää ja saada neuvoja sekä tukea.

Yhteistyö on vastannut hyvin meidän tarpeeseen. Kaiken pohjana on ollut se, että vehkeet ja ohjelmat toimii ja meidän jengi osaa käyttää niitä. Se on se perustaso, mutta yhteistyö ei ole jäänyt siihen.

Saara käy neljännesvuosittain meidän taloushallinnon kanssa läpi laskut ja katsotaan yhdessä,  voimmeko säästää jossain: ovatko meidän liittymät, lisenssit, Office ja Lync yms. palvelupaketit mitoitettu oikein sen hetkisen tarpeemme mukaan. Usein sieltä löytyy paikkoja säästää ja kehittää, joita emme itse huomaisi.

Kaiken edeltävän lisäksi saamme Inhouselta apua myös liiketoiminnan kehittämiseen.

Esimerkiksi, kun halusimme tarjota meidän uusille, kokeilemaan tuleville asiakkaille mahdollisuuden avata kuntosalin oven kännykällä, emme me tienneet miten sellainen toiminto toteutetaan. Soitin Saaralle. Hän vastasi suoraan, että ei harmainta aavistusta, mutta lupasi samalla viedä asiaa eteenpäin heidän ja Elisan päässä – selvittää ja palata.


Ensimmäisellä tapaamisella tullut tunne, että Inhouse auttaa ratkaisemaan meidän ongelmat, on kestänyt ja vahvistunut entisestään.


Kohta Saara jo kertoi miten homman voisi hoitaa, ja pian meillä oli 15 ihmistä työstämässä tätä IT-projektia.

Inhouse ui koko ajan syvemmälle liiketoimintaamme ja auttaa kehittämään sitä ICT-näkökulmasta.

Tulevaisuudessa syntyy varmasti uusia projekteja, joita viemme yhdessä eteenpäin. Tilaamme heiltä lisää koulutuksia ja käymme neljännesvuosittain Saaran kanssa läpi palvelupaketit ja laskutuksen.

Heti ensimmäisellä tapaamisella tullut tunne, että Inhouse auttaa meitä ratkaisemaan ongelmat, on kestänyt ja vahvistunut entisestään. Inhouselaiset ovat nuoria, intohimoisia ja asiakaslähtöisiä. Heillä on kaikessa tekemisessä mukana se ongelmanratkaisijan mentaliteetti. He sanovat suoraan jos eivät tiedä jotain ja lupaavat selvittää. Eivät lähde säätämään mihinkään suuntaan vaan on rehtejä ja ammattimaisia omia itsejään.

Jyrki Hannula
Toimistusjohtaja
Ab LL International Oy

Yhtiön Franchise-tuotemerkkejä ovat hyvinvointi- ja kuntosaliketjut EasyFit ja LadyLine
Keskusorganisaatiossa työntekijöitä: 10
Franchising-ketjussa työntekijöitä: yli 400

Keskinäinen työeläke­vakuutusyhtiö Etera

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Etera etsi loppuvuodesta 2015 uutta kumppania tapaamisten buukkaamiseen.

Lue tarina

Staffpoint

Buukkauspalvelu ratkaisi StaffPointin ongelman.

Lue tarina

Elisa Oyj

Elisan yritysmyyntiä kehittämässä.

Lue tarina